Історія закладу освіти

За рішенням Ірпінської міської Ради депутатів трудящих у 1968 році було розпочато будівництво середньої школи по вулиці Раднаркому, 10. Будівництво здійснював БМУ – 3, начальник управління Бєляков Анатолій Павлович. У 1969 році було закінчено будівництво школи і здано в експлуатацію.

Із перших днів свого існування педагогічний колектив почав працювати під гаслом: «Усе минає, вичерпується. Знання – вічні».

У 1969-1970 навчальному році у школі навчалося 733 учні, директором школи був Сахута М.Н. Першим учителем міста Ірпеня, нагородженим значком «Відмінник народної освіти УРСР» була учитель хімії школи Полічковська О.П., першою медалісткою – Матвієць Л.І.

Із 1970 по 1988 рік педагогічний та учнівський колектив школи очолювала Зіньковська Л.Ф. – Кавалер ордена Трудового Червоного Прапора, заслужений учитель УРСР, відмінник народної освіти, делегат ІV Республіканського з’їзду вчителів 1977 року, делегат ІІІ Всесоюзного з’їзду вчителів 1978 року.

Першими учасниками республіканської олімпіади були Остапенко П. з фізики, Зінько Л. з хімії.

Учитель фізики Гришко В.М. нагороджений значком «Відмінник освіти СРСР», Царюк Г.М., учитель української мови і літератури, Майборода В.Г., учитель географії, за плідну роботу у навчанні та вихованні підростаючого покоління нагороджені медаллю імені А.С.Макаренка.

За високоефективну роботу у навчанні та вихованні учнів середній школі №17 неодноразово присвоювалося звання «Школа високопродуктивної праці та зразкового порядку». Школа була занесена до обласної Книги трудової слави.

Починаючи з 1972 року, педагогічний та учнівський колективи постійно завойовували перехідний прапор міського відділу освіти та міської Ради профспілки працівників освіти вищої школи та наукових установ «За кращу підготовку до нового навчального року», а з 1974 року - перехідний прапор виконкому міської ради «За кращу підготовку молоді до служби у Збройних Силах СРСР».

Із березня 1988 року директором школи призначений В.Д.Дерев’янко, учитель фізики, старший учитель, відмінник освіти України.

1988-1989 навчальний рік знаменний для школи тим, що 11 випускників школи були нагороджені золотою медаллю «За особливі успіхи у навчанні та зразкову поведінку». У 1992-1993 навчальному році у школі навчалася найбільша кількість учнів – 1332.

У 1995 році школа першою пройшла атестацію, а 10 квітня 1997 року – ліцензування Київської обласної державної адміністрації і отримала диплом ІІ ступеня за якісну роботу з навчання та виховання.

У 1996-1997 навчальному році знання, отримані в школі, дали змогу 36 випускникам із 43, що закінчили школу, вступити до вищих навчальних закладів.

За останні 10 років із 498 випускників 186 учнів після закінчення школи вступили до вищих навчальних закладів.

За 30 років свого існування школа дала путівку в життя 2288 вихованцям, з них 144 медалісти.

Наша школа - перший загальноосвітній заклад Київщини, який у 2000 році розпочав експериментальну роботу за науково-педагогічним проектом «Росток», що виконується відповідно до положень Національної доктрини розвитку освіти України та практично реалізує вимоги Державного стандарту початкової загальної освіти.

У лютому 2006 року школа одержала статус експериментального навчального закладу регіонального рівня з питань апробації підручників та науково-методичного забезпечення науково-педагогічного проекту «Росток» (наказ Головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 06.02.06 №44 «Про організацію і проведення дослідно-експериментальної роботи»).

Із 2003 року відповідно до Концепції профільного навчання, схваленої вченою радою Інституту педагогіки АПН України (протокол №6 від 05.06.2003 р.) і затвердженої рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України №10/2-2 від 25.09. 2003 року та з метою реалізації шкільної проблеми «Підвищення ефективності використання інноваційних технологій, спрямованих на всебічний розвиток творчого потенціалу учнів та формування організаційно-функціональної системи в умовах допрофільного та профільного навчання» навчальний заклад організовано перейшов до профільного навчання. Пріоритетними профілями навчання у школі є філологічний, історичний, фізико-математичний, інформаційно-технологічний.

Із метою спрямування учнів на обдуманий вибір професії та подальшого життєвого шляху учнів у школі проводиться профорієнтаційна робота. Вона включає в себе спільну діяльність класного керівника, практичного психолога, педагога-організатора, соціального педагога, бібліотекаря, громадських організацій.

Основними завданнями профорієнтаційної роботи у школі є:

- ознайомлення школярів із професіями та правилами їх вибору;

- формування уміння співставляти свої здібності із здоров’ям та можливостями;

- забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.

У системі класними керівниками випускних класів проводяться консультації для батьків щодо вибору спеціальності їхніми дітьми, на батьківських зборах – короткі лекції про вибір професії. Окреме місце в цьому напрямку роботи школи відіграє бібліотека. Реалізуючи Програму профорієнтаційної роботи, шкільна бібліотека допомагає кожному учню зробити вибір майбутньої професії самостійно. У бібліотеці постійно поновлюється куточок, де підібрано літературу та рекомендації «У світі професій», «Пізнай себе — знайди роботу», «Як обрати професію».

Існують тісні зв’язки школи з професійно-технічними училищами, коледжами, а також ВНЗ. У школі є куточок профорієнтації, інформаційний стенд. Щороку відбувається зустріч учнів випускних класів із представниками різних навчальних закладів, під час яких докладно повідомляється про той чи інший факультет, спеціальність навчального закладу, перспективність професії. Випускники школи відвідують профорієнтаційні заходи, які проводить Національний університет державної податкової служби України, Київський фінансово-економічний коледж.

Для реалізації завдань щодо пропаганди педагогічної професії у школі проводяться свята: «День учителя», «День знань», Свято останнього дзвоника, а також найкращим прикладом, зразком професії учителя є практично кожен педагог нашої школи, ерудований і освічений, талановитий і тактовний, справжній майстер своєї справи.

Нагальною потребою ХХІ століття є формування такого способу життя, який склав би основу довготривалого ощадливого розвитку людства. Воно дедалі більше усвідомлює необхідність перетворення свого життя на безпечне, здорове й радісне. Підростаюче здорове, обдароване молоде покоління – це основа стійкого розвитку нашої держави, наше майбутнє. Тому педагогічний колектив школи без вагань обрав навчальний курс «Уроки для стійкого розвитку», розроблений завдяки успішній праці громадської організації «Учителі за демократію та партнерство» та акредитованій при ООН швецькій організації «Глобальний план дій». У 2010-2011 н. р. у школі розпочато роботу за екологічним проектом «Уроки для стійкого розвитку» для учнів 8-Б класу (учитель Зоря М.С.), у 2011-2012 н.р. продовжено у 4-Б класі (учитель Підтілок Р.М.),а у 2012-2013 н.р. цей курс вивчають учні 8-А, 8-Б класів(учитель Дерев’янко Н.В.).

Курс дає не тільки теоретичні знання учням, а й змогу пов’язувати теми, що розглядаються, з концепцією стійкого розвитку, їхніми власними уявленнями щодо майбутнього і вибором власного стилю життя, допомагає усвідомлювати, що учень – це активна творча особистість, здатна пізнавати й розвиватися. Перші дослідження учнів, їхні творчі проекти, презентації, виставки різноманітних виробів із відходів виробництва допомагають зробити висновки, що «мої розумні дії принесуть користь не лише природі, а й мені».

Сучасне виховання базується на системі цінностей, які через культуру, традиції, філософію, релігію вказують на вектор виховних зусиль, формують духовний ідеал. Абсолютно вічні цінності: добро, совість, правда, віра, надія, любов, доброта, чесність, справедливість, милосердя тощо.І недаремно наша школа із 2003 року обрала назву організації для дітей «Добрик», а гаслом школи є «Хто добра вчиться, той добром і живе».

Вміння висловлювати свої думки, вирішувати будь-які питання, набувати знань і навичок щодо прийняття рішень, знайти себе у житті і брати в ньому активну участь – це і не тільки це повинна вміти робити молода сучасна людина. Залучення молоді до учнівського самоврядування допоможе адаптуватися до сучасного способу життя, проявити лідерські здібності, стати компетентним в управлінській діяльності.Тому роль учнівського самоврядування в системі управління школою постійно зростає. Це є проявом демократизації освіти, умовою формування громадянської позиції. 154 учні задіяні в органах самоврядування. Модель учнівського самоврядування школи була створена ще у 2007 році. Ми маємо свій Статут, свої права та обов’язки, свою структуру органів учнівського самоврядування. Із кожним роком до організаційної роботи у школі вдається залучати все більше і більше учнів. Актив школи – це єдина стала команда, яка в будь-якій справі дає результат належного рівня.

У школі упродовж багатьох років учителями історії проводиться пошуково-краєзнавча робота. За останні роки розширено пошук зібраних матеріалів про Велику Вітчизняну війну, зокрема про випускників школи, які добровольцями пішли у 1941 році на фронт і не повернулися (понад тридцять років тому у школі створено меморіальний комплекс учням випускного безсмертного 10-Г класу, які загинули в роки Великої Вітчизняної війни). На основі зібраних матеріалів учитель Зоря М.С. разом із ученицею 10 класу Хачатурян Гаяне написали науково-дослідну роботу «Я залишився в живих тому, що хтось загинув за мене», яка зайняла перше місце у І етапі. Пошуковою групою педагогів і учнів зібрано і узагальнено матеріали про Героїв Радянського Союзу, які проживали в Приірпінні, визволяли Київ та Ірпінь, список літераторів, які проживали в Ірпені та були учасниками Великої Вітчизняної війни; віднайдено матеріали про активну громадську роботу ветеранів Великої Вітчизняної війни Веремеєнка О.П., Якуніну П.Л., Маслова Ф.І.; доповнено матеріали з історії 74-ої стрілецької дивізії. Усі пошукові матеріали внесено у створену «Книгу пам’яті» про учасників Великої Вітчизняної війни Приірпіння. «Книгу пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 років» також створено пошуковою групою школи у одному з кабінетів історії ( учитель-методист Зоря М.С.).

Однією з найскладніших проблем сучасної школи є проблема асоціальної поведінки дітей і підлітків. Колектив педагогів школи три роки працює над впровадженням міжнародного шкільного проекту превентивного виховання «Майбутнє починається сьогодні»(учителі Чиренко О.В., Дерев’янко Н.В.). У рамках проекту здійснюється правовий аспект превентивного виховання в школі, який передбачає охорону і захист прав особистості, формування в учнів правової культури. З метою профілактики правопорушень у школі здійснюються заходи з профілактики бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх. Учителями історії і правознавства проводяться уроки права, тижні правових знань.
Методична робота у школі організована із опертям на міський науково-методичний центр. З огляду на науково-методичну роботу як структурний підрозділ управління діяльністю школи у школі розроблено структуру науково-методичної роботи, з метою залучення до науково-методичної роботи учителів-методистів , старших учителів, педагогів вищої категорії створено науково-методичну раду школи у складі дев’яти осіб для організації проведення методико-педагогічної, науково-дослідницької роботи, кожен з яких має свою виконавчу функцію.

Основні напрями методичної роботи навчального закладу:

- науково-методичне забезпечення освітньо-кваліфікаційних рівнів педагогічних працівників школи;

- впровадження в практику Державного стандарту освіти відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту”, ідей освітньої реформи, концепції профільного навчання;

- наукові дослідження в галузі освіти, впровадження ідей гуманізації, демократизації та особистісного підходу в практичну діяльність школи;

- підтримка науково-дослідницької роботи вчителів школи, інноваційних та інформаційних технологій, методично-практичного забезпечення розробок з методики викладання предметів.

Професійному зростанню педагогічних кадрів сприяє самоосвіта, участь у різноманітних фахових конкурсах, курси підвищення кваліфікації, участь у роботі школи передового педагогічного досвіду, пошук нових оригінальних методик викладання предметів, апробація підручників, створення авторських посібників із досвіду роботи, публікації робіт педагогів у періодичній та фаховій пресі, участь у семінарах, міських, обласних та міжнародних виставках, конференціях. За час роботи навчального закладу призерами та лауреатами міських та обласних конкурсів педагогічної майстерності стали 23 педагоги. Щороку педагогами школи видаються методичні посібники, збірники, програми.


Педагоги школи беруть участь у міжнародних виставках навчальних закладів ( дванадцята міжнародна виставка «Сучасна освіта в Україні – 2009», в усіх міжнародних виставках «Сучасні заклади освіти» з 2012 року - нагороджені дипломами); обласних виставках «Освіта Київщини», у щорічних міських педагогічних виставках «Освіта Приірпіння».

Учителем історії та правознавства (Зоря М.С.) подано матеріали до електронного підручника з правознавства для профільного навчання з теми «Держава» (теоретичні матеріали, тестові завдання, юридичні задачі, юридичний словник). Школа співпрацює з ВНЗ: Національний університет державної податкової служби України, Київський фінансово-економічний коледж. Разом із тим, публікувалися роботи учителів А.І.Куліш, І.Г.Андрущенко, Дмитренко О.В. у фахових журналах, розміщені розробки уроків на сайті Київського ОІПОПК «Мій кращий урок»( учителі Климова Н.М., Сухенко К.Г., Куліш А.І.).

За фахом у школі організовано шість методичних об’єднань учителів початкових класів, суспільно-природничого, гуманітарного, фізико-математичного, спортивно-естетичного циклу, класних керівників. Під керівництвом досвідчених педагогів-наставників здійснюється освоєння професійної майстерності в «Школі молодого вчителя» малодосвідченими спеціалістами.

Кiлькiсть переглядiв: 1630